آخرین مطالب

مرد سالاری...

يكشنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۳۷ ق.ظ

دکتر فردین علیخواه ، جامعه شناسی است که در کانال تلگرامش ، مطالب جالب و مهمی را به اشتراک میگذارد. جدیدترین پست ایشان درباره ی مرد ِ متاهلی است که علاقه ی بسیار افراطی ای به روابط جنسی دارد و خارج از محیط خانواده ، نیازهایش را ارضا میکند. کاری به درست یا غلط بودن کار این مرد ندارم. آن جای قضیه برایم قابل تامل است که از وی میپرسند اگر همسر خودت اینگونه بود ، تو چه میکردی؟ و مرد میگوید قبول نمیکردم و جدا میشدم. 


بدبختی ِ جامعه این است که مردها هرکاری را برای خود خوب و محترم میدانند اما همان کار را برای زنان بد میشمارند. مثلا پسری قبل از ازدواجش ، با دختران و زنان زیادی رابطه دارد ، یا واضح تر بگویم ، با تمام موجودات زنده و غیر زنده ی دنیا ارتباط دارد اما موقع ازدواج دنبال دختر باکره میگردد. خب اگر روابط جنسی قبل از ازدواج خوب است ، چرا فقط برای پسرها خوب است؟ یا مردی که اهل خیانت است و اهل برقراری روابط غیر اخلاقی ، اما همان را برای همسرش بد میداند. چرا؟؟ 



+نظر یکی از اعضای کانال دکتر علیخواه که خواندنش خالی از لطف نبست : موضوع خیلی جالبی رو توی کانالتون مطرح کردید و من فکر میکنم این موضوع الان خیلی مهمه چون حتی توی شهر کوچکی که من زندگی میکنم زیاد میبینم مردایی رو که دنبال سکس خارج از ازدواج هستند با وجود متاهل بودن،  و حتی دنبال سوییت های کوچک برای اجاره هستند و این مساله براشون کاملا  پذیرفته شده هست،اما این مطلب اخرتون ،مصاحبه،واقعا جالبه من فکر میکنم تو تمام مسائل این حوزه مردا همه چیز رو برای خودشون میپسندند و برای همسرشون نه،دوستی داشتم که همسرش اجازه نمیداد حتی فیلم هایی ببینه که صحنه بوسه داره اما گوشی و کامپیوتر شخصیش پر بود از عکسای پورن،یا اینکه حتی در مورد جذابیت یه مرد دیگر یا یه بازیگر مثلا بخواد صحبت کنه اما خودش همه این موارد رو دوست داشت،کلا این مساله رو من ربطش میدم به جریان مرد سالاری در جامعه ما،جامعه ای که قوانین حقوق بیشتری رو به مرد میده منظورم قوانین نوشته و نانوشته هست. خب مسلما این نگرش رو در مرد ایجاد میکنه که خودش رو توی هر کاری محق بدونه اما همسرش رو نه.+




++ لینک کانال دکتر علیخواه : https://telegram.me/Fardinalikhah






* اگر مرد محترمی ، این پست را میخواند ، لطفا لطفا لطفا نظرش را برایم بنویسد.




۹۵/۰۵/۳۱
مریمی ...

نظرات  (۱)

Salam.harfe shoma sanad ast ama in kar ra agar dokhtar ya zan motaheli anjam bedahad mesle bomb dar shahr khabarash mipichad v baes sar afkandegi hamsar v farzandan v khanvade ash mishavad ama baray pesar na kasi motavaje mishavad na agar kesi motavajeh beshe be roy khodesh nemiyare v ziad barash ham mohem nest ama khanom ha ke daray ahsasat latif hastn ba harf mardom v atrafian baes ranj v azabeshan mishe;man kar mardha v peseran ra ham tosie nemikonam chon pak damani az masael din hast hamin:)
پاسخ:
سلام آقای علی ، مرسی بابت نظرتون. بله میدونم اگر یک زن اینکارو انجام بده ، مثل بمب صدا میده و همه میفهمن و باهاش یه جور دیگه ای رفتار میکنن اما برای مرد نه. خب دلیلش؟ یکی از خوانندگان کانال دکتر علیخواه ، حرف قشنگی زده من عینا همونو براتون مینویسم. چون حرفش ، حرف دل منه. 


" امام علی می فرمایند : هر چه برای خود می پسندی برای دیگران هم بپسند و هرچه برای خود نمی پسندی برای دیگران هم نپسند. به نظر من باید در جامعه بپذریم که کار بد ، بد است ! تمام ! فرقی نداره تو مرد باشی یا زن .اگر این اصل را بپذیریم و در زندگیمون اجرا کنیم ، جلوی بسیاری ها از خیانت ها گرفته میشه.چرا باید در جامعه ما ،یک کار بد دارای درجه بر اساس جنسیت باشد؟!؟مگر غیر از اینه که کار بد ، بد هست ؟ پس چرا برای مرد ، نسبتا بد و برای زن خیلی خیلی وحشتناک بد است؟؟!؟!چرا در رابطه با خیانت فرق میکنه؟!چرا مردی که خیانت میکنه ، گناه کارش را کمتر از گناه خیانت یک زن میدونه؟!واقعا این تفکر چه پایه و اساسی داره؟! مشکل از اونجایی شروع شد که حیا فقط مختص زن ها شد ! چطور میشه در یک جامعه زن های باحیا در کنار مردان بی حیا باشن؟! بهتره یک بار دیگه ناموس را برای مردهای جامعمون تعریف کنیم ...ناموس این نیست که زنت را در مشتت بگیری و اجازه ی بی راهه رفتن بهش ندی و خودت هر غلطی خواستی بکنی و وقتی یکی به زنت چپ نگاه کرد رگ غیرتت به جوش بیاد ! نه این نیست ... این تهه بی غیرتیه. غیرت یعنی انقدر مرد باشی که فقط خودت را حفظ کنی و از خوبیت زنت بهت پایبند باشه🌱".
"