آخرین مطالب

چک چک چلچله از سقف بهار...

جمعه, ۲۸ اسفند ۱۳۹۴، ۰۱:۱۲ ب.ظ
با عرض پوزش از زنده یاد سهراب سپهری عزیز ، باید بگم که به جای چک چک چلچله از سقف ِ بهار ، ما شاهد و ناظر ِ چک چک برف از سقف ِ آسمون هستیم. انگار زمستون ته مونده های جیبای پالتوشو داره رو سرمون میریزه و لبخند شیطنت آمیزی هم روی لباش داره و خوشحاله از غافلگیر شدن ِ طبیعت و شکوفه های بهاری و مردمی که با ذوق و شوق میخواستن لباسای بهاریشونو به تن کنن ولی دیدن ای دل ِ غافل! حالا حالاها باید میزبان لباسهای زمستونیشون باشن.





سال 94 داره به خط پایان نزدیک میشه. یه سال پر از اتفاقات خوب و بد ، پر از حواشی و حرف و حدیث. پر از خوشحالی و ناراحتی. 

94 برای من ، یه سال ِ پر از ماجرا بود. پر از ماجراهای خوب و یک مقدار هم ماجراهای بد. پر از تجربه و درس. 

امسال برای اولین بار تصمیم گرفتم نوشته هامو عمومی کنم نه اینکه مثل چند سال ِ گذشته ، خصوصی و رمزدار و فقط واسه دل خودم بنویسم. خب نتیجه ش اینه که الان یه وبلاگ ِ 3 ماه و 10 روز ِ دارم که تعداد مخاطبان و کامنت گذارانش از انگشتان یک دست هم تجاوز نمیکنه. دیدین بعضی از بچه ها نچسبن؟ کسی طرفشون نمیره؟ یا بچه هایی که یه سری مشکلات دارن و خیلیا ازشون فرارین؟؟؟:(  وبلاگ ِ منم مثل همون بچه هاس. مادر ِ این بچه ، میدونسته که نمیتونه بچه داری کنه ولی باز تصمیم به بچه دار شدن گرفته.

امسال بیشتر به این نتیجه رسیدم که همچنان باید تو سایه باشم. تو پشت صحنه ی زندگی باشم و این چیز خوبی نیست. ولی.. بگذریم...

حس میکنم 95 ، سال ِ خوبی ِ:) یه عالمه برنامه و ایده و هدف و کارهای تلنبار شده دارم واسه سال جدید. امیدوارم تنبلی رو کنار بذارم و با برنامه ریزی و نظم ، کارامو انجام بدم. آمین. 

الهی که امسال برای همتون ، یه سال ِ پر خیر و برکتی باشه. پر از اتفاقات ِ خوب ، حس های خوب ، خوشی ِ زیاد ، خنده های از ته ِ دل ، جسم و روح و روان ِ سالم و جیب ِ پر پول:-D. آمین. __میتونید 95 تا آمین بگید__:)

در کنار همه ی تصمیمات و برنامه های شخصی که واسه سال جدید داریم ، یه تصمیماتی هم بگیریم در زمینه ی مسایل اجتماعی. مثل زود قضاوت نکردن ( که یکی از بدترین خصوصیات اخلاقیمه) ، مثل احترام بیشتر به محیط ِ زیست ، مثل مطالعه ی بیشتر و خیلی چیزای دیگه که خودتون بهتر از من میدونین:)

+ادامه ی مطلب را دریابید:)



شعری درباره ی بهار از زنده یاد فریدون ِ مشیری : 




بوی باران ، بوی سبزه ، بوی خاک

شاخه های شسته ، باران خورده ، پاک
آسمان آبی و ابری سپید


برگ های سبز بید
عطر نرگس رقص باد

نغمه ی شوق پرستو های شاد


خلوت گرم کبوتر های مست

نرم نرمک میرسد اینک بهار
خوش به حال روزگار


خوش به حال چشمه ها و دشت ها
خوش به حال دانه ها و سبزه ها

خوش به حال غنچه های نیمه باز


خوش به حال دختر میخک که میخندد به ناز 

خوش به حال جام لبریز از شراب
خوش به حال آفتاب...



+ عیدتون مبارک دوستای خوبم:)

۹۴/۱۲/۲۸
مریمی ...

نظرات  (۴)

۲۸ اسفند ۹۴ ، ۲۰:۳۵ عابدین چالش
خوش به حال آفتاب 

سلام 
پیشاپیش عید باستانی نوروز بر شما مبارک . 
امیدوارم به حق برترین حقیقت هستی به هرچه که آرزویش رو دارید و البته لیاقتش رو هم دارید برسید ، چه مادی و چه معنوی ، چه دنیوی و چه اخروی. 

سرسبزترین بهار تقدیم تو باد 
آواز خوش هزار تقدیم تو باد 

دلتون بهاری 
به امید موفقیت 
پاسخ:
سلام جناب چالش ، عید شما هم مبارک ، ممنون ، همینطور برآورده شدن آرزوها و خواسته های شما:) آمین...

چرا همچین فکری میکنی؟
وقتی کودک نوپا شروع میکنه به راه رفتن...تا دویدن مادر باید صبر کنه
بنویس و مهم نیست کی میخونه و کی نمیخونه
برا دل خودت بنویس همین
سال تو هم خوب و نو باشه و همچنان حالت....
پاسخ:
اوهوم..ولی قبول داری یه عده از بچه ها ، زودتر از بقیه شروع به حرف زدن و راه رفتن میکنن؟؟ البته مقایسه کردن چیز ِ خوبی نیست ، فقط دارم موقعیت وبلاگم رو توضیح میدم:)) 
نوشتن رو دوست دارم ، حضور تو شبکه های اجتماعی مثل تلگرام و اینستا  رو هم خیلی دوست دارم ولی...
سعی میکنم حالمو خوب کنم:) همچنین سال و حال خودت ، مخصوصا حالت ، چون اگه حالت خیلی خوب باشه ، هر روز ، یه شروع و یه نوروز و یه بهار ِ:)
بهار شما هم مبارک و فرخنده :-)
پاسخ:
سپاس جناب آوو کادو:)
۱۰ فروردين ۹۵ ، ۱۹:۴۶ جزتوتموم دنیا پر
مریم..ّمریمی عزیییزم.. بزار منم بگم انگار یکی از عزیزترینام خونه خریده و من اومدم برا چشم روشنی.. یه شادی و شوق زیادی تو وجودمه... برا خوندن هر پستت خوشحالم میگم بببین اینا رو همون مریمی دوست داشتنیت نوشته ابنجا خونه ی همون عزیزته... چقدر خوبه اینجا هستی.. هر چند من کمم.. بچه ها کمن ... وبلاگا کمن.. اما همین گاهی کم بودن هم پر از خاطره س.. الهی سال قشنگ و پرباری داشته باشیو البته که عشق مهمون خونه دلت بشه ناز بانوی من...
پاسخ:
سلااااام بر پریسای عاشق:) خیلی خیلی خوش اومدی عزیز دلم ، بی نهایت خوشحالم بابت بودنت:) من که با خوندن واژه واژه ی کامنتت ، لپام گل انداخت:)))) تو همیشه به من لطف داشتی و داری:) ممنون بابت دعاهای قشنگت ، الهی که 95 هم برای شما و همسری ، پر از حس خوب باشه و پر از روزای رنگی و شاد:) آمین. روی ماهتو میبوسم بانوی عشق:-****

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی