آخرین مطالب

از محقق تا مقلد فرقهاست ( 2 ) ...

پنجشنبه, ۶ اسفند ۱۳۹۴، ۰۵:۰۸ ب.ظ

خیلی جالبه که تمام رسانه های مکتوب و غیر مکتوب ، درباره ی مضرات استفاده از ماهواره مینویسن و حرف میزنن و از شبکه های معروفی مثل " BBC " و " من و تو " انتقاد میکنن ولی خیلی از برنامه ها و آیتم هاشون رو بر اساس برنامه های همین دو شبکه ی معروف میسازن.  مثل برنامه ی شام ِ ایرانی که تقلیدی از برنامه ی بفرمایید شام بود. یا مسابقه های خوانندگی که تو خیلی از شبکه ها برگزار میشد و جدیدترینشون هم همین برنامه ی شب کوک ِ که تقلیدی از برنامه ی آکادمی یا استیج ِ. مثل برنامه های خبری که به جای اینکه محتوا داشته باشه ، فقط رنگ و لعاب داره و از نوع ِ دکور تا مدل نشستن و لحن و اجرای مجریاش , دقیقا مثل مجریای شبکه ی BBC و من و تویه. فکر کنم شبکه ی افق یه برنامه ای داره دقیقا مثل برنامه ی میز ِ خبر شبکه ی من و تو. حتی آهنگ تیتراژ ِ اخبار یکی از شبکه های استانی ، خیلی به تیتراژ خبر شبکه ی BBC شباهت داره. جالب اینجاست که این تقلید ، فقط مختص تقلید از برنامه های خارجی نیست. خیلی وقتها اتفاق افتاده یه برنامه ای از یه کانال داخلی پخش شده و بقیه ی کانال های داخلی هم یه جورایی ازش تقلید کردن و حتی نوع گرافیک و تیتراژی که مختص اون کانال هم هست رو مورد تقلید قرار میدن:|


یه کم ایده پردازی و خلاقیت چیز ِ بدی نیست. منتها کو گوش ِ شنوا؟؟!!!


** از محقق تا مقلد فرقهاست / کین چو داوود است و آن دیگر صداست...


*چناب مولانا


۹۴/۱۲/۰۶
مریمی ...

نظرات  (۳)

سلام
منتظر حضورتان هستیم
با همراهی خود معبر را در هر چه بهتر شدن مطالب و طرح ها یاری کنید.
اللهم عجل لولیک الفرج
پاسخ:
موفق باشید.
۰۶ اسفند ۹۴ ، ۱۷:۲۹ پریســـآتیـــــس : )
موافقم که ایده جالب و خلاقیت خیلی کم شده اما من معتقدم شرایطی باعث این قضیه شده
مثلا فکر میکنم امکانات کم باعث شده (فکر کنم اینو خودت هم قبول داشته باشی) حق بده به برنامه ساز ها که محدود باشن
ضمن اینکه بعضی چیزها یه اصول مشابه ای دارن، مثلا شباهت آکادمی و شب کوک که خودت گفتی. یه سری برنامه ها چون حول یه موضوع میچرخن، یه شباهتایی بین اوناس .. آکادمی هم از برنامه های قبلی ِ خودش ایده گرفته، اما خب تفاوت هایی هم باید بینشون باشه، که دقیقا اینجا برمیگرده به همون خلاقیت که خودت گفتی

از محقق تا مقلد فرقهاست ..
پاسخ:
آره شاید بحث امکانات هم باشه ولی من بیشتر نظرم اینه که عادت به تقلید پیدا کردیم:( اصول مشابه رو قبول دارم پریسا ولی خیلی وقتها تقلید فقط بر اساس اصول نیست و از تمام جزئیات یه برنامه ی موفق تقلید میشه متاسفانه:( نه فقط یه برنامه ی خاص ، بلکه حتی از میان برنامه های یه کانال ِ خاص هم تقلید میشه. مثلا یه کانال ِ داخلی ، گرافیک ِ اعلام برنامه ش جالبه و یه کانال داخلی دیگه هم از همین نوع گرافیک تقلید کرده:| 
۰۶ اسفند ۹۴ ، ۲۰:۳۵ پریســـآتیـــــس : )
آره میفهمم .. دقیقا داشتم به همین فکر میکردم

هیچ تلاشی برای خلاقیت ها و نوآوری های یشتر نمیشه، چون اهمیتی به توانایی ها داده نمیشه .. خودت یه دختری هستی که تفکراتت خاصه، باید درک کنی که چیزهای خاص دیده نمیشه. غیر اینه؟ اگرم دیده شه، بهش بها داده نمیشه ...

برای همین میگم اهالی رسانه همه اش مقصر نیستن، اون بالاتریا که خست به خرج میدن هم مقصرن .. شاید بیشتر از اون ها مقصرن

شاید اگه بخوایم خیلی قوی باشیم و یجورایی کلیشه تر رفتار کنیم باید بگیم مهم نیست کی مقصره، مهم اینه گام برداریم، (غیرمنطقی هم نیست، گاهی لازمه واقعا) .. اما هرکسی توان اینو نداره و میشه همین تقلید ها ...
پاسخ:
آره به خاطر اینکه همه ی یک مسیر خاص رو میبینن و میخوان توش قدم بردارن و اگر کسی اون مسیر رو نخواد مورد بی مهری واقع میشه...آره خب کسایی  که سیاست گذاری میکنن هم مقصرن. هم توان نداریم خیلی وقتها و هم اینکه من فکر میکنم حال و حوصله هم نداریم.حوصله ی وقت گذاشتن و ایده دادن و اجرای ایده ها. الان مثلا برنامه ی 90 خیلی تاثیر گذار و محبوب ِ. یکی از دلایلش به نظر من اینه که همیشه چیزای جدید رو میکنه و این نشون میده که عوامل برنامه دارن وقت میزارن و اتاق فکر دارن. درسته که در اصل ، این برنامه یه تقلیدیه از برنامه های تاک شوی ورزشی خارجی اما نوع آیتم هایی که تو برنامه هست خیلی متفاوته با نمونه های خارجیش.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی