آخرین مطالب

هر که را باشد طمع الکن شود...

پنجشنبه, ۱ بهمن ۱۳۹۴، ۰۶:۰۳ ب.ظ
فهمیدن اینکه چرا بعضی از آدمها ، با همه ی دارایی و مال و منالشان ، چشم ِ طمع به دارایی ِ دیگران دارند خیلی سخت است. اصلا فهمیدن و درک کردن این آدمها خیلی سخت است. خیلی از خصوصیات اخلاقی منفی ، آرامش را از انسان میگیرد که طمع هم جزء همین خصوصیات است. اینجور آدمها هیچ وقت از داشته هایشان راضی نیستند یعنی اگر تمام دنیا هم مال ایشان باشد ، باز به فکر داشته های بیشتری هستند پس در نتیجه شب و روز فکر و خیال میکنند و هیچ آرامشی ندارند. همین. 

+به امید اینکه طمع در وجودمان رخنه نکند. آمین.



هرکه را باشد طمع ، الکن شود

با طمع کی چشم و دل روشن شود؟


+جناب ِ مولانا ، دفتر دوم ِ مثنوی معنوی
۹۴/۱۱/۰۱
مریمی ...

نظرات  (۲)

۰۱ بهمن ۹۴ ، ۲۰:۴۴ مــــــــ. یــ.مــ
طمع خیلی سوزاننده است...
پاسخ:
به شدت...
باید یه روز بشینم به خوب و بد خودم زیادی فک کنم
طمع ندارم....
چیز بیشتر نمی خوام اما...
پاسخ:
من همیشه فکر میکنم به خوب و بد ِ خودم و خیلی وقتها شرمنده:( چیز بیشتر خواستن بد نیست به شرط اینکه هم تو لحظه ی حال زندگی کنیم و هم نیم نگاهی هم به آینده داشته باشیم. و اینکه چشم طمع به مال بقیه رو نداشته باشیم که متاسفانه میبینم آدمایی رو که مولتی میلیاردرن ولی باز حواسشون به دارایی ِ بقیه س:|

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی